fredag 16 april 2010

Nu har Herman en officiell pappa!

Igår blev jag varnad för Föräldrarättspuman! När man som jag och Pär väljer att skaffa sig en oäkting så måste pappan erkänna sitt fadersskap på föräldrarättsbyrån (eller vad det nu kan heta). En av mina nya mammakompisar varnade mig igår för att komma till föräldrarätten klädd i mjukis eller andra mammakläder, där jobbar nämligen tidernas Puma. Tror dock inte att det var den damen som vi hade idag. Hon hade visserligen en osedvanligt snäll blick och gav väldigt fina komplimanger till Herman men hon var ingen KLASSISK puma. Hon var närmre 50, sådär lite trivsamt tjock, korthårig och var helt klädd i gammelrosa. Den färgen visste jag inte ens användes längre.

I vilket fall så var det skönt att det inte var föräldrarättspuman som hade hand om vårt ärende för även om jag hade satt lite mascara på fransen så är det svårt att göra nåt åt mitt skära ansikte som varit ute i solen en hel vecka. Tänk om puman hade trott att jag var generad över hennes skönhet annars! Jag undrar dock om Pär hade betett sig likadant. Idag var han lite otrevlig och skällde lite på tanten för att han var tvungen att gå igenom det här. Tanten försökte lite pedagogiskt förklara att det inte var hon som hade skrivit lagen, Pär var sur ändå.
Här är Herman, nyss hemkommen, nu med en far även på papperet!

1 kommentar:

  1. Grattis till faderskapet!
    Ingen puma det var som tusan. Jag hade ju velat ha ett utlåtande. Men det kanske blev för få fadererkännande med en sån donna på ett sånt ställe.....

    SvaraRadera