onsdag 28 april 2010

Avskedsmiddag för Inki

Min söta kollega Inki ska sluta hos oss för att bli big shot på ett annat företag. Roligt för henne, tråkigt för oss! Igår var vi på bröderna M och firade av henne med en middag. Det var mycket trevligt även om man varit med om bättre service än vad vår servitris erbjöd. Hon hade örhängen som var en kniv och en gaffel men vassare än så blev det inte. Hon kom med notan sen gick hon runt lite och plockade i restaurangen för att sedan gå hem, där satt vi med notan och kortet utan att ha fått betala. Hade vi inte "tvingat" den andra servitrisen att hjälpa oss så hade vi sluppit betala. Det ballaste av allt var att hon sa; om ni vill ge dricks får ni göra det i kontanter för vi har redan gjort kassan. Suget att ge dricks ökade inte precis, varken av att vår servitris gick hem eller av dricksinstruktionerna. Ska jag vara helt ärlig var min mat inte ens speciellt god, förutom desserten som jag ska visa bild på, den var tjusig!
Charlotte, Maja & Inki
Atti, Åsa & jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar