söndag 25 april 2010

Lördag hos familjen Flensburg

Vår morgon började i pinsamhetens tecken. Vi skulle åka och hälsa på våra vänner Martin & Louise. När vi kommer ut på gården så är hela bostadsrättsföreningen samlad. Då är det vårstädning. Jag kan säga att promenaden bort till soptunnorna har aldrig varit så lång. Det kanske är det här som är walk of shame egentligen? Pär la några minuter på att be om ursäkt till en i styrelsen så det är nog ingen större fara skedd, ändå skönt att vi ska flytta.

Sen åkte vi hem till familjen Flensburg.
Här har vi Louise med Didrik. Didrik är Hermans första kompis. De är födda samma år men det skiljer nästan 12 månader. Didrik råkar vara son till en av mina allra första kompisar Louise. Didrik har även lånat ut massvis med saker till sin kompis Herman, det är vi väldigt tacksamma för.
Här har vi Filippa. Hon gillar Herman. När Herman var liten brukade Filippa leka mamma, pappa barn med sin pappa Martin. Då fick Martin vara Pär, Filippa var Johanna och dockan var Herman. Det är ordning och reda med Filippa!
Här har vi Martin och lille Didrik
Didrik visar Herman den senaste i raden av utlånade gadgets. Ska han nu låna massa grejer så ska han åtminstone använda dem rätt!
Efter det åkte vi till mormor & morfar och låg och solade lite i trädgården. Vi fixade även Hermans vagn som har haft punka på ett däck. Utöver det så "installerade" vi en spegel vid i baksätet så att Herman och den som kör ska kunna se varandra. Det gick sådär tycker jag. Skitdålig spegel och det kändes lite som att varken jag eller Herman såg nåt alls! Jag får fundera på om jag kan installera den annorlunda eller om jag helt enkelt ska lämna tillbaka den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar