torsdag 8 april 2010

Ganska ball

Jag berättade ju att jag var och åt lunch med Em igår. Jag är alltid sjukt försiktig när jag kommer med min barnvagn för jag vet att inte alla gillar att man tar med sin barnvagn och då blir jag nervös och går hellre någon annanstans än tar fighten. Så Em gick in innan och frågade om det var ok. Det var det, inte bara det, det var sjuuuukt ok. Bakom disken stod en ståtlig yngling och hade som nöje att flörta med sina kunder (tror jag i alla fall). När vi kom så var kl två minuter i två och de hade ett luncherbjudande som varade fram till två. Vi frågade om det var ok att ta det, han i kassan sa, ja, ni har två minuter på er. Charmören (han som gör juicer) sprack upp i tidernas leende och sa nåt i stil med ni kan vänta hur länge ni vill, självklart får ni erbjudandet! Sen log han och blinkade och hade sig. När jag skulle gå och hämta Em's juice blinkade han och sa, här kommer juicen, extra goood!! Vi åt vår lunch och sen satt vi och snackade skit. De stängde kl tre så jag blev lite stressad att vi satt för länge, men det var iiiiiiiinga som helst problem för charmören, vi fick sitta hur länge vi ville. När vi slutligen skulle gå så visste han nog inte hur han skulle vända ut och in på sig mer. Jag sa, tack för idag, det var jättegott. Han log, blinkade och hade förmodligen julat om det funnits utrymme för det och sa; välkomna tillbaka, redan imorgon om ni vill det!

Lite gulligt, det blev lite väl mycket men han hade väl bestämt sig för att det är bättre att flörta upp sina kunder i brygga än att stå och va sur på sin arbetsplats. Det fick va hur fake som helst. Jag gillade det!

3 kommentarer:

  1. Haha. Eller hur var det nice? Jag älska det och jag blev lite kär på kuppen. Ska gå dit igen med ak och fråga om han kan tänka sig att...:-)

    SvaraRadera
  2. Redfellas eller hur??
    Johanna du måste visa mig hur man ställer in antal besökare på bloggen!!
    Abbe är ju sjuk men en promenad imorgon kan vi ju ta ellerhur??!!

    SvaraRadera
  3. Haha, ja, Redfellas på St. Nygatan. Man vet aldrig vad han är sugen på Em, han verkade ju pigg på det mesta ;)

    Klart vi är med på en prom! Jättegärna! Jag har ny tele och har inte kvar några nummer så du kan väl ringa mig imorgon så bestämmer vi nåt. Vi får ha bloggkurs med varandra dessutom!

    SvaraRadera