fredag 9 april 2010

3 tankar om natten


1. Pär skulle ta natten i natt. Det var första gången Pär tog en vardag. Vad tror ni hände? Jo, Herman sov givetvis i ett streck från 7 på kvällen till halvfyra i morse, då fick han en flaska sen sov han till sju i morse. Det har ALDRIG hänt. Inte ens i närheten. Man är ju mossa så givetvis vaknade jag när dom vaknade men det var väldigt skönt att slippa ta natten. Först blev jag lite förolämpad och undrade varför Herman aldrig kan bete sig på det viset i vanliga fall, sen tänkte jag om. Han kanske försöker göra reklam för att ta natten. Att på detta vis förklara för Pär att det är inte så farligt pappa, du kan göra det ofta och hjälpa mamma lite! Vi väljer att tro att det är så.

2. Jag brukar köpa Liberos blöjor nr 3. För nån dag sen hade jag lite panik och fick köpa blöjor på kvartersbutiken (Coop Nära) och där hade de givetvis bara en sort. Pampers Active Fit. Det är jättesöta blöjor med bilder fram på olika figurer från Sesame Street, dessutom är de väldigt mjuka. Det är bara ett problem, de håller ju inte tätt! Nu är jag lite slapp på natten och sätter på en blöja kl 7 när Herman går och lägger sig och sen får han inte ny förrän på morgonen (nästan 12 timmar). Libero klarar detta men idag var Hermans pyamas helt blöt på sida, det känns inte så bra!

3. Som ni kanske kan se på bilden så har Herman ett litet rivsår på sin kind. Han har det jätteofta. Dels river han sig själv i huvet även om vi försöker klippa hans naglar hela tiden, dels tror jag att jag river honom i ansiktet ibland på natten när jag proppar in hans napp. Usch, är det misshandel?

2 kommentarer:

  1. det är så himla olika det där med blöjor! För oss är det helt tvärrt om. Pampers håller tätt medans Libero blir det blött om jamis. Fast Man måste vara noga när man sätter på P-blöjan så att den sitter åt ordentligt, eftersom det är active fit. Annars så kan den nog läcka lite..

    Och Ja visst är man en vädergud. Nästa gång ska jag inte ens fråga dig..

    SvaraRadera
  2. Asså du Johanna, jag fattar inte det här med analytics, kan inte du förklara igen, please!!!

    SvaraRadera