onsdag 19 maj 2010

Vårt hus

Vår lägenhet ligger i ett ganska stort hyreshus (flerbostadshus eller vad sjutton man kallar det för). Det ligger på hörnet av en av Malmös största gator och Malmös gamla horgata. Nu känns inte adressen så sumpig men den har sannerligen varit det en gång i tiden. Längst ner i huset finns "verksamheter". Vår ingång ligger exempelvis mellan en tatuerare och en som tar bort tatueringar, praktiskt! Några lokaler längre bort ligger en frisörsalong. De har följande liggande i skylten, lite annorlunda eller??


Jag vet inte om de har som specialitet att klippa spädbarn eller småbarnsmammor eller kanske blivande föräldrar men är det inte ett väldigt märkligt val av skyltning?

Kanske inte så konstigt att vi inte får sålt vår lägenhet...

3 kommentarer:

  1. Är det ett skämt?! Ser hemskt ut.
    Nä nu måste vi ut o sola benen känner jag!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen precis det sjukaste jag har sett i hela mitt liv!
    Stämm dom det tycker jag hade varit pa sin plats!

    Puss fran sicilien

    SvaraRadera
  3. Oh Sicilien, så nice! Men visst är det sjukt med dockorna? Tror dessutom att såna verklighetstrogna dockor är ganska dyra. Ett tag var jag lite inne på att det var en bordell, det förklarar dock inte skyltningen...

    SvaraRadera