fredag 14 maj 2010

Läggning

Så lätt det är att natta ett barn som inte har sovit på hela dagen! Herman har bara sovit de få minuter han har åkt bil idag och eftersom jag tillhör den ironiska generationen så menar jag alltså att han inte har varit lätt att natta. Nu tror jag han sover och nu är klockan snart halvnio...

Utöver det har vi köpt pippi-haklappar idag, de fanns på Babyringen ute på Jägersro. Gräslig affär... Måste vara en av de minsta lokaler som finns och ändå har de tryckt in allt från vagnar till gåstolar till haklappar till lakan, ja, ni fattar. Utöver våra pippi-haklappar så fick vi en två timmars genomgång av försäljerskan om nåt ämne som finns i vissa flaskor som tydligen var mycket i ropet år 2008. Man ska aldrig fråga nåt, känns som att det är sjukt sällan man blir nöjd med svaret. Jag ville egentligen bara veta om de hade glasflaskor och om de var bra eftersom det skrivs en del nu om östrogen som barn blir tjocka av i vissa plastflaskor. Det hade de inte hört talas om bara... Hur fan kan man ha missat det när man jobbar i en barnartikelaffär??

Nog om det, sjukt med östrogenet och fetma. Så jävla orättvist att det är östrogen man blir fet av!

2 kommentarer:

  1. Va? Det här behöver jag en lektion i. Vilka nappflaskor ska man ha nu då?!

    SvaraRadera
  2. Hit mig östrogen, behöver lite hull/ Peder (inte modern)

    SvaraRadera