torsdag 27 maj 2010

Besök på BVC - 5 månader

Idag kom vi då äntligen iväg på besök hos BVC. Herman skulle vaccineras och mätas å vägas. Det gick bra, han var den ende som inte gallskrek i väntsalen utan tog det mesta med ro idag. Vikt: 7,8 kg, längd: 67,5 cm. Han följer sin kurva. Han ligger dock lite över den normala men faktiskt inte speciellt mycket!

Sen skulle ha få spruta. Det gick också bra! Han grät givetvis precis när det stack till men sen blev han glad igen och bjussa till och med sköterskan som hade stuckit honom på ett leende direkt efter.

Sen skulle man vänta i 10 minuer för att se så att han inte fick en allergisk reaktion. Då passade vi på att prova stolarna som finns där för småskitar som Herman.


Han gillade den och jag kände genast att jag ville köpa en. Sen lugnade jag ner mig och kom på att han behöver ju bara en sån här i kanske en månad till, sen kan han sitta själv utan stol. Lite onödigt köp tror jag!

Efter det gick vi till morfar och hälsade på honom på jobbet. Det är ju alltid lattjo!
Herman i relaxed position

1 kommentar:

  1. Stackars Herman som är lite sjuukk :-( Vi har en stol om Herman vill låna den... Kram

    SvaraRadera