onsdag 5 maj 2010

Onsdag, Mittwoch

Vilken kväll! Stackars Herman har varit sjukt svår att få i säng idag. Alltså nu var det nog ingenting om man jämför med många andra, han sov trots allt kvart över sju men han var svår att natta. Vi har haft en sjukt bra natt. Herman sov från 19.00 till 05.00 utan att vakna en enda gång. Sen gick han upp tillsammans med sin pappa vid sjutiden. Sen kröp han ner till mig igen (alltså inte själv, han har inte lärt sig det, då hade jag nämnt det, jag lovar!) och vi sov till kvart i nio. Efter det har han typ inte sovit på hela dagen. Han sov 10 minuter i bilen på väg till Ikea, sen sov han 15 minuter på soffan hemma hos mormor. Sen har det inte gått att få ungen att sova. Vi försökte först genom att lägga honom under filtar i skuggan i trädgården, sen på soffan, sen i min famn. Inget funkade!

Louise kom på besök med Filippa & Didrik, då var livet toppen men sen vid fyra, halvfem började han gnälla. Sen gnällde/grät/skrek han fram till klockan 19 när vi proppade i honom en flaska och sen somnade han av utmattning. Man kan nog säga att han var övertrött.
Här har vi lille Didde. Han smakade Chokladboll för första gången i sitt liv. Han var snabb som en vessla och tog ett bett när hans mamma tittade bort, världens största bett!
Här står lilla Filippa, hon ville gärna posera tillsammans med papegojan, kändes nog mindre pinsamt när hon inte var själv...
Här har vi honom, den lille buttre. Ser ni skepsisen i den blicken?
Här har vi dagens leksaksskörd från Ikea. Ganska mycket rött kände jag när jag radade upp dem.
Detta är mina gamla skor från 70-talet. Är det väldigt mycket kommunistmamma att sätta dem på Herman? Vi provade idag och det var rätt sött men jag är helt omdömeslös när det kommer till honom och tycker att han klär i allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar