måndag 10 maj 2010

Var var Herman??

Var var då Herman när hans ömma moder var och roade sig på annan ort? Jo, han var hemma med sin pappa. Det är givetvis ingen fara för honom att vara med sin pappa. Däremot var det lite ångest för mig att åka ifrån honom för första gången. Jag var borta två nätter, det gjorde lite ont i hjärtat faktiskt. Herman brukar vara en av världens lättaste barn. Han är nästan alltid glad, han ätber som en häst och sover som en stock. Två dagar innan jag skulle åka så vände han dock lite, han blev lite grinigare och var förhållandevis svår att natta. Jag blev givetvis stressad eftersom jag hade dåligt samvete över att lämna honom som det var. När jag hade åkt så var han allmänt gnällig och vaknade flera gånger under nätterna fast han bara brukar vakna en gång för att äta och kanske tappa nappen två gånger. Sen har Pär haft ett helvete hela helgen för att hålla honom vid gott humör.

Igår när jag kom hem blev han faktiskt ganska glad (verkade det som). Läggningen gick jättebra och allt var frid och fröjd. Sen vaknade han i natt, vid halvtvå och efter det grät han fram till klockan 7 på morgonen. Vi försökte verkligen allt, krama honom, mata honom, vagga honom, skoja med honom - inget hjälpte. Sen gick vi upp och sålänge jag gick runt med honom så var han nöjd. Vi ringde BVC och de tror att det är tänderna som är på G. Tillslut satte jag honom i babybjörnen och då tillslut fick han ro, sen har han sovit mot mitt bröst i nån timme och nu när han vaknade var det en mycket, mycket gladare bebis! Trött förstås men ändå tapper.
Pär roar Herman när mamma är på hippa
Herman efter 7 timmars gråt

2 kommentarer:

  1. åhh äntligen!!! Vad vi har saknat er! Promenad snart?

    SvaraRadera
  2. Oh jag far sa ont i hjärtat. han far inte grata sa mycket och anda va sa söt. Stackars stackars liten!! Vi haller tummarna för tànderna annars kommer tararna att na Zurich!!

    Puss och tack för senast

    SvaraRadera