måndag 30 augusti 2010

Tannsingar!

Nu har jag fått en eventuell förklaring till Hermans ledsamhet i helgen. Han har inte velat gå och lägga sig, han har varit lite håglös, inte riktigt hungrig och lös i magen. Igår kände jag den, den första tanden!! Nästan exakt på 8-månaders dagen så fick han sin första, sötisen!!!! Tror det är sent men det är bra, då följer han sitt mönster.

Vår helg har varit bra om man bortser från Pärs hypokondri. I fredags var han sjuk, då var vi bara hemma och tog det easy. På lördagen var Pärs kompis här med sin fru och deras sinnessjukt söta dotter. Dessvärre tog jag inget foto på henne så jag kan inte visa. Hon fyller 2 i oktober, den ålderna är väldigt, väldigt söt. De tultar lite när de går och kan prata lite grand men är fortfarande väldigt mycket bebis.

Igår var Jonas, Towe, Nova och Sola här. Vi lagade gryta och sen spelade vi kort hela kvällen. Förutom att jag och Pär blev ovänner om hur vi ska göra med Hermis när han ligger och gallskriker i sängen så var det en väldigt trevlig kväll.

Pär vill köra 5-minuters metoden (som jag för övrigt har för mig är 4 minuter men det kvittar). Jag tycker att det är synd om honom eftersom han är förkyld och har varit lite allmänt dålig så jag vill låta honom va uppe lite. Towe tyckte så synd om honom igår att hon tillslut började gråta. Då fick jag ta upp honom.

I övrigt såg jag bröllopsfotografen i lördagskväll (våra gäster gick tidigt), tyckte den var sådär. Fast egentligen vet jag inte om man får lov att uttala sig när man har sett en film på 4:an, herreguuuuuuud vad de avbryter för reklam hela tiden, så lite nyheter på det så är det helt omöjligt att få nåt grepp om filmen. Vi har fortfarande bara 1:an, 2:an och 4:an, dessvärre har Pär fått för sig att vi inte ska kolla på tv så jag vet inte alls hur det här ska sluta. Jag vill kolla på vakna med the voice, skånska lyxfruar, Östermalmskärringar och allt annat smaskigt som 3:an och 5:an kan erbjuda. Förhoppningsvis vinner jag den här diskussionen eftersom jag är hemma själv så mycket.

I övrigt så har vi byggt ihop vår cykelkärra. Herman fick en provtur igår fast bara här inne eftersom Pär är så otroligt suuuk. Han skrek av förtjusning så vi har goda förhoppningar inför vår första tur utomhus.

Jag har inga bilder som passar ihop med texten så jag tar en där Herman är söt, ska bara hitta en först.
Jo, hittade denna och kom på att han bajsade på pottan i går morse igen, som han kan min son!
Sen här en liten bild på hur grym han har blivit att ligga på mage, skam den som ger sig.

1 kommentar:

  1. Söööötnos pa pottan!
    Som han kan! Da Ar val mormor makta stolt!
    Kommer hem pa onsdag sa hoppas vi kan ses!
    Ha det sa mysigt pa scones fika hos Martina.
    Puss o kram

    SvaraRadera