fredag 20 augusti 2010

Blogstop

Jag har precis nattmatat Herman och ligger vaken och tänker på mer och mindre viktiga saker. Exempelvis, har ni tänkt på att det är trendigt att sluta blogga? Alex Schulman var först (of course), snart där efter Calle Schulman (den gamle copy caten) och nu senast Josefin crafoord. Absolut sjukast var att Katrin Z hotade med bloggstopp för nån dag sen, då har det gått långt! Från hennes sida är det nog bara tomma hot även om jag tror det är RÄTT viktigt för henne att vara trendig och rätt på det. Jag träffade henne för en herrans många pr sen här nere i Malmö, hon är nära vän till en av mina närmsta bästa kompisar (lite invecklat) och jag minns henne fortfarande fast det är säkert 17 år sen för det var sjukt viktigt för henne redan då att synas och höras. Ändå grymt av mig att märka eftersom jag själv alltid varit ganska mycket för att synas och höras. Dock ej som Katrin, jämfört med henne är jag tystare än Agneta fältskog. Jag brukar gilla Katrin men har faktiskt börjat tröttna.

På tal om henne och Alex så var hans blogg som bekant min absoluta favorit. Det fanns bara en grej som jag tyckte kunde kännas lite ansträngt och det var hans lite överdrivna kärleksyttringar till Amanda. Tror dock jag fattar varför han höll på så. Först trodde jag han ville bevisa för Katrin att Jan var superdupermegalycklig men nu tror jag det är lite enklare än så. Alex blev ändå fett dumpad av Katrin, mitt i offentligheten. Det måste svidit på fler sätt än att bli traditionellt dumpad. Om han då skriver upp sitt nya förhållande så mycket så förminskar han Katrins dumpning i allmänhetens ögon. För var gång så glömmer vi lite att han blivit dumpad tills det nästan känns som att det var han som lämnade, smart. Därmed inte sagt att han inte är precis så kär i Amanda, det tror jag faktiskt.

Nog om dom.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. nej inte nog om dom!
    Älskar dina teorier och engagemang.
    Har helt missat att Josefin har slutat, jag följer ändå henne. Fan måste ha nya bloggar att läsa, alla LAGOMgamla som vi är slutar ju bara barnen fortsätter:(

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju jätteintressant alltihop. Jag som är så sjukt oinsatt känner mig plötsligt insatt och intresserad. Vill veta mer om allt! Dessutom känner jag mig lite trendig eftersom jag kanske tänkte sluta blogga när han fyller 1. Men det var bara en tanke än så länge. Får se! Kram kram!!

    SvaraRadera