måndag 16 augusti 2010

Den helg som varit

Jaha, då var det måndag igen. Herman ligger utomhus och snusar. Han har sovit i snart två timmar. Då har jag passat på och städat och fixat lite. Nä, det vet väl alla som känner mig att de två timmarna har jag spenderat med en kopp kaffe i handen och bara slappat!

Nog om det. Det har varit helg och inte vilken helg som helst! Jag har firat min 33:e födelsedag. Min helg har varit alldeles utmärkt måste jag säga även om jag inte fick någon present av min kille.

På fredagen jobbade jag hela dagen medan mamma var hemma hos oss med Herman. Det gick alldeles utmärkt, vilket det alltid gör men på senaste har Hermis blivit lite "föräldrig" så det kändes extra bra att det gick bra.

På kvällen kom Tom på besök. Tom är en gammal väldigt kär vän som jag inte har träffat "på riktigt" på väldigt länge så det var enormt roligt att ha honom här. Vi åt gott och drack vin och satt uppe halva natten. Sen sov han över så vi fick ha honom ganska länge, fantastiskt!
Tom, Pär och Herman på framsidan när vi drack lite bubbel för att fira att vi äntligen fick hänga lite med Tom

På lördagen hade Pär bokat bord och lockat med några vänner på middag på Plockepinn. Hermis var hos mormor och morfar så vi kunde festa till det lite extra. Det var sjukt god mat som alltid på det stället och mycket trevligt sällskap. Dessvärre blev bilderna på Martin och Em suddiga så de kom inte med här men de var där och det är jag glad för!
Ankan & Pär
Jag & Lois

Herman var som sagt hos mina föräldrar, där vi också sov sen på natten. Han hade skrattat och mått bra hela kvällen. Fått sitta uppe ända till halvtio i sin mormors knä och kolla på TV. Efter det sov han en hel natt mellan mormor och morfar, jag fick väcka honom kl 8 på morgonen.
Titta på sötisen, han myser i soffan hos mormor & morfar

På söndagen fick jag finfrukost hos mamma och pappa, sen åkte vi hem och slappade lite. På kvällen var vi hos Jonas & Towe (min bror och svägerska) och där fick vi njuta av deras nya myshörna i trädgården. Vi satt i den bubbelpoolen mellan 20.00 och 23.00, hur sjukt är inte det!! Sjukt mysigt var det iallafall.

Allt som allt, en bra helg tycker jag. Åh vilken tajming, nu vaknade plutten.

2 kommentarer:

  1. Ja GRATTIS än en gång! Presenter är överskattat (eller?), du har ju fått både barn och hus...!! :)
    Shit man vilken mysig hångelhörna (det kallas visst så). Grymt. Kan man få göra ett studiobesök där eller?
    Gulligt att Herman blivit "föräldrig", det lät ändå moget haha.
    Oh Tom stackaren han fick en utskällning av mig en gång när jag råkade förväxla stackaren med min favorit (Max). Han verkar sympatisk! (Tom. Inte Max ;).

    SvaraRadera
  2. Haha Max har det inte lätt han...

    Nä men gud vilken fantastisk helg du haft!! Man borde fylla år fler gånger! Vad har ni för planer nu till helgen då? Kanske man jan få en glimt av er?
    Och såå lyxigt att få träffa Tom, det var inte igår!

    SvaraRadera