måndag 23 augusti 2010

Skyfall

Igår var vädret något ostadigt här i södra Götaland. Vi var och kollade på ett hus i Höllan till mina föräldrar. De har bott i samma hus i 37 år så jag tycker att det börjar bli dags att kolla på nåt nytt. Dessutom så finns det väl ingen anledning för dem att bo i Malmö när alla deras barn och barnbarn bor här nere i Höllan?? Huset var väldigt sött fast nog lite litet. Ganska dyrt dessutom (såklart). Huset var 85 kvadratmeter uppdelat på två våningar, de ska ha 3 750 000 och jag skulle säga att det är i stort sett omöjligt att bo där med barn. Nä, det är det väl inte kanske om man gillar compact living. 30 familjer var inbokade på bara första visningen varav 90% var barnfamiljer. Mina föräldrar är inte intresserade men det ska bli roligt att följa budgivningen på nätet.

När vi gick hem kom regnet, det var som ett tropiskt skyfall. Det slog ner så hårt i marken att det liksom regnade uppåt också om ni förstår.

Det ska tydligen komma ett nytt idag, vi får se om det stämmer. Jag gillar väder, precis som alla andra tanter.
Mamma och pappa skyler sig för regnet
Herman i sin vagn, måste köpa nytt regnskydd, genomskinligt så det inte bli så satans synd om honom.
Pär i regnet. Pär som för övrigt var absolut fullast av alla på 30-års festen vi var på i lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar