onsdag 11 augusti 2010

Besök på BVC - 7 månader

Idag var vi på BVC här i Höllan för första gången. Jag gillade det! Sköterskan var mycket trevlig, nu minns jag inte vad hon hette men hon var ganska lång och brun och hade långt brunt hår. Herman väger numer 9 kg (eller 8980 om man ska va petig), det är nog ganska normalt för hans ålder, lite, lite över möjligtvis. Jag passade faktiskt på att fråga om gröt och hur jag matar honom när jag ändå var där. Erika kommenterade i grötinlägget hur Todds matdag ser ut, det kändes bra för min ser ungefär likadan ut. Detta är också cirkatider:

8.30 - Gröt (dubbel portion som sagt) vatten till att dricka
12.00 - Lunch, en hel liten burk semper eller en halv stor, vatten till det. Verkar han onöjd så får han lite fruktpuré alternativt resten i stora burken.
16.00 - Middag, samma upplägg som lunchen.
19.00 - Kvällsmat, hälften välling, hälften ersättning ca 220 ml vatten.
Mellan 3 och 6 - Nattmål, 210 ml ersättning

Min sköterska sa att det var bra, hon rekommenderade dock att peta in två mellanmål, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Det kan vara en frukt, en macka, lite avocade etc.

Nu när jag kom hem tänkte jag va lite duktig och ge honom mellanmål. Jag testade en sån Nestlé som jag fått av Superrebban med Äpple och Päron för 8 månader (med små fruktbitar i). Jag provade själv och det var typ det godaste jag hade ätit. Herman däremot tyckte tydligen att det var så äckligt att klökningar var på sin plats. Lilla skitrumpa. Jag ska börja med det när jag inte tycker att det som serveras är gott, en liten klökning som bevis på HUR äckligt det faktiskt är...

2 kommentarer:

  1. MYCKET BRA, tack. Då försöker jag ändra Todds matschema till:

    6:30 Välling
    8:30 Gröt
    10:30 Mellis
    12:30 Lunch (MAT)
    14:30 Mellis
    18:00 Kvällsmat
    20:00 Välling
    2:00 Välling

    Helst vill man ju arbeta bort det där vällingpasset på natten..! Men du, varför ger du ersättning och inte bara välling? Jag slutade med ersättning när jag började med välling men fråga mig inte varför.... Hur länge ska du ge det?

    Skönt o höra att det var en sån trevlig BVC-tant. Ska anmäla mig dit jag med o hoppas jag får samma trevliga.

    Ja men jättebra tack för hjälpen!! Vi ses snart hoppas jag!! Jättedåligt samvete för att jag har din klänning kvar här hemma.... Usch!! Nu går det många lass ner mot Höllan så jag svänger inom o lämnar inom det snaraste..... SORRY!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh herregud, den blåsan! Jag måste säga att jag har inte saknat den en enda gång. Inget jag använder speciellt ofta om man säger så. Lämna den när du har tid och minns det, det är ABSOLUT ingen fara! Jag ger hälften hälften med ersättning för att Herman inte gillar välling så jag försöker lura på honom det. Har även problem med "nappen", använder jag en 2:a så är det nästan omöjligt för honom att dra igenom bara välling och har jag en 3:a så kommer det så mycket att han klöks. Har du nåt bra tips så mottages det med glädje :)

    SvaraRadera