tisdag 24 augusti 2010

Svantes dåliga vecka

Alla som har katt vet att det är inte BARA roligt. Den här veckan har Svante visat upp sig från sin absolut sämsta sida. Det började i lördags när han kräktes på köksgolvet. Då hade han ätit en hel trädgårdssnigel. För er som bor i stan i lägenhet kanske begreppet inte är bekant. Det är en ca 1 dm lång, tjock, grön snigel med ränder på ryggen. Snigeln var intakt (vet dock ej om den var levande, vi spolade ner den) så det där med att tugga var tydligen inte aktuellt. Sen igår morse låg han i våra sängar och gonade sig, då hittade jag en fästing där. Inte roligt. Inatt toppade han allt det här med att dra in en fågel. Pär är livrädd för fåglar och det är inte roligt att försöka göra en insats utan glasögon. Jag utgick från det värsta så jag var helt säker på att det var en mus (en grande) men Pär hävdar att det var en fågel. Jag såg den aldrig så tydligt för Svante hade den hos sig och morrade till alla som försökte närma sig. Tillslut jagade vi ut honom med bytet i munnen.

Nu hoppas jag att resten av veckan blir lite lugnare på Svante-fronten!

3 kommentarer:

  1. och ni har ensingång inte kattlucka??????

    SvaraRadera
  2. Nä fy! Stackars Svante..Ingen kattlucka?? Nä där drar jag gränsen, ni får skylla er själva...

    SvaraRadera
  3. Ja, man kan undra vad vi hade haft hemma om vi hade kattlucka. Det sjukaste är att jag släppte själv in honom. Såg inte att han hade nåt i munnen förrän han sprang förbi mig. Jag får skylla på yrvaken, gryningsljus och inga glasögon på mig. Det var fruktansvärt att inte se vad det var han hade i munnen!

    SvaraRadera