fredag 12 mars 2010

Varför en blogg


Jag har aldrig gillat det här med bloggar. Har tyckt att det är ointressant. Speciellt bloggar som handlar om barn. Ja, vad kan man säga. Alla har väl rätt att ändra sig? Hela mitt liv förändrades vid årsskiftet när Herman kom till jorden. Helt plötsligt hade jag all tid i världen. Ledig hela dagarna med en ganska snäll bebis som sover bort stora delar av dagen och inte en enda kompis som är mammaledig.

Det började ganska oskyldigt med Katrin Zytemierskas blogg, sen började jag följa Alex Schulmans, sen började jag kolla lite på Peter Karyds blogg. Sen via Katrins så började jag följa Jackie och jag som handlar om en tjej som blev mamma i januari och som är grym på att banta. Nu kollar jag bloggarna varje dag, vissa flera gånger om dagen. Och jag gillar det! Tycker att det är roligt och spännande.

Själv har jag skrivit dagbok för att minnas Hermans första år. När jag började läsa Jackies blogg kom jag på att det är roligare med blogg för då kan man spara bilder och tanken är ju ändå bara att de som är intresserade av Herman ska läsa. Han sover nu, min finis. Det är skönt när han gör det.

På bilden är han omgiven av sina halvbröder som var på besök i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar