måndag 22 mars 2010

Gud vad han kan mitt barn!




Just nu tycker jag det händer hur mycket som helst med lille Herman. Han tycker om när man drar honom upp i sittande ställning från liggande. Då håller han tag i en med sina små bebishänder allt vad han kan. Sen får man gärna dra upp honom i stående, då är livet en fest. Han står mycket för tillfället och är alltid väldigt stolt när han gör det.

Utöver det kan jag ha honom utåt i hans baby björn, det älskar han!

Idag har hans mormor varit här och vi har gått en jättelång promenad, underbart väder. Nu börjar det nästan bli för varmt för Hermans overall, förra veckan slutade jag använda fällen och idag köpte jag en ny jacka till honom. Bara en sån sak, min bebis är stor nog att ha jacka!

Så fort han har en minut över så stoppar han in en näve i munnen, det har han ärvt efter sin mor minsann.

När Pär kom hem idag så badade han Herman och då tror jag bestämt att han simmade lite. Han var helt galen och sprattlade som en fisk. Hela tiden tittade han på mig när han gjorde det och liksom "kolla här mamma vad jag kan". Jag berömde honom givetvis och sa att han var fantastiskt duktig som kunde blöta ner hela badrummet. Då såg han mallig ut, ni ser ju själva på bilden

1 kommentar:

  1. Wow, hade han gått ner 6 kg! Häftigt, hur gjorde ni? =)
    Vad go han verkar vara, Herman!

    SvaraRadera