tisdag 16 mars 2010

Oväntad dag och nya rutiner?

Idag skulle jag ta min dagliga promenad med Herman. Bäst som jag gick i bokaffären så ringde Inki. Hon var i stan och ville gärna ta en fika. Jag blev överlycklig för att få lite social samvaro så jag sa genast ja. När jag hade lagt på så kom jag först på att jag inte hade med någon skötväska, inga blöjor, ingen ersättning. Sen kom jag på att jag själv var klädd för powerwalk. Sjukt ful i tajts, bajsbruna strumpor som syntes för jag hade bara gympaskor. Till detta underbara hade jag kort, tajt tröja - herregud! Men, svältfödd på sällskap som jag är, så struntade jag i detta och gick och fikade ändå, på Hansa av alla ställen. Så där satt jag, som en riktigt sunkig mossa, och kollade på alla uppklädda tonåringar och hemmafruar. Skitsamma, det var sjukt trevligt att träffa Inki!

Herman, den väluppfostrade lille skiten, sov hela tiden. Han sov från det att jag gick ut från lägenheten tills jag kom hem. I 3,5 timmar! Jag börjar ana en ny rutin. Han har sovit ett långt pass på dagen i tre dagar nu. Jag trodde det berodde på att jag varit hos mamma & pappa och har kunnat ha honom sovande ute. Idag sov han på ett varmt café i sin varma vagn alldeles bredvid en högtalare. Än är det väl för tidigt att säga men det verkar som en ny rutin är på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar