måndag 15 mars 2010

måndag - invägning

Ja, då var det måndag och dags för invägning. Nu var det ju som så att jag sov över hos mamma och pappa och det vet ju varenda kotte att det finns en rad regler kring invägning. Det ska vara på morgonen. Man ska inte ha hunnit äta nåt men man ska ha gått på toaletten. Man ska inte ha duschat för håret får absolut inte vara vått. Man ska vara naken. Mina föräldrar har ingen våg så det gick inte att väga in mig idag, det får bli imorgon.

Den 5:e juni gifter sig min bästa kompis, då måste jag i nåt så när trim för då ska jag vara tärna. Trim - vilket skämt! Jag måste ha gått ner 15 kg. Jag har 5 kg kvar till det jag vägde när jag vägde in mig på mvc. Innan dess hade jag 10 kg övervikt. Det är nästan 12 veckor kvar. Ska bli sjukt spännande att se hur mycket jag hinner gå ner. Min första plan är att sluta äta godis på veckodagar. Det är endast för fredagar och lördagar, helst bara en av dem. Dessutom ska jag gå minst en timme om dagen, helst 10 000 steg. Jag ska se vad det här ger, hjälper inte det så måste jag väl banta på något vis. Jag som hatar att banta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar