måndag 29 mars 2010

Vaccination




Igår fixade vi i lägenheten hela dagen. Det var en jädra tur att mamma & pappa hjälpte oss, det hade aldrig gått annars. Vi tappade det givetvis lite grand och pappa städade uppe på skåp, tog av höljet på badkaret och städade under det samt drog ut tvättmaskinen och städade där bakom. Man vet ju aldrig var folk kollar när de är på visning. Herman var sjukt snäll hela dagen och satt lite själv i soffan, sov långa perioder och låg i sitt gym.

Idag har vi varit på bvc och blivit vaccinerade. Herman gjorde spektakel av sig själv i vanlig ordning. Vi började dagen med ett bad för att han skulle vara ren och fin när vi träffade sjuksköterskan. Sen har Herman i hemlighet samlat kiss hela förmiddagen för att kunna passa på vid vägningen. Jag har aldrig sett honom kissa så mycket. Hela vågen simmade i kiss och hela Herman badade i det. Hela han var helt blöt, soft. Sen fick han vaccination, de var två sköterskor som gav honom en spruta i vart ben samtidigt. Mitt stackars barn blev helt chockad och givetvis jätteledsen. Tur jag hade med napp och snutte! I övrigt så väger han 6,5 kg och är 62 cm lång, min store kille.

Nu sitter vi här i vår rena lägenhet och slappar. Herman ligger i gymet och jag sitter med datorn. Pär kom precis hem och tror att han har fått kräksjukan. Man kan ju alltid hoppas :). Kräksjuka är nog det värsta jag vet!

2 kommentarer: