måndag 15 mars 2010

Herman är nattad




Nu har jag nattat Herman och han ligger i sin säng och myser. Först fick han ligga lite naken på skötbordet för det gillar han, sen fick han bada för det vill jag att han ska gilla. Sen talkade jag honom lite och på med pyamas. Nu har han ätit och är nöjd och glad och ska förhoppningsvis sova fram till klockan 12, minst.

Vi upptäckte nåt hemskt igår. Herman har ingen hals, låtsas han som! För han är lite som gubben i lådan och har en väldigt lång hals full med veck som han aldrig vecklar ut, lite som gubben i lådan. Vad vi såg igår var att i ett av de allra djupaste vecken så hade han fått sår. Antagligen så har det runnit mjölk och ersättning och allt möjligt ner där som har legat och gonat till sig. Nu är han illröd och när Pär tvättade där med en torkis kom det blod. Jag har smörjt in och talkat och igår tog jag potatismjöl. Vet inte vad jag ska göra, vad som är bäst. Usch vad jag mår dåligt, känner mig som en riktigt kass mossa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar