måndag 13 september 2010

Sola har döpts



I lördags döptes lilla Sola och jag var fadder eller gudmor eller hur man nu vill uttrycka det. Hon döptes i en sjukt söt liten kyrka utanför Höllan och sen var det grillfest hemma hos Jonas & Towe. Där var ganska mycket folk och en hel del av våra släktingar hade masat sig ner från Halland och Västergötland.
Här har vi Jonas utanför kyrkan, dessvärre syns inte huvudpersonen, hon ligger i bilstolen som Jonas bär på.
Här har vi min mamma och Herman, han satt hos henne under dopet, Pär fotade istället.
Här är Nova på väg in i kyrkan
Här har vi min mammas systrar (två av dem), Aina och Ulla
Här är jag utanför kyrkan
Pappa fick också hjälpa till att ta hand om Hermis. Det fick han även göra senare hemma hos Jonas & Towe, det slutade med att någon hittade Herman själv ute i trädgården i sin gåstol, där stod han i regnet, morfar.....
Fine lille gossen
Vi går in i kyrkan, jag fick bära på lilla Sola
Herman ville bara sitta och titta på Novas och Solas kusiner som satt på raden bakom honom
Sola sov nästan hela dopet, hon vaknade lagom till att prästen hällde vatten på hennes huvud, det måste känts konstigt men hon skötte sig exemplariskt!
När prästen gick runt med Sola var det någon som kände igen sin lilla kusin och blev helt till sig i trasorna
Vi fick lyssna på skönsång, Blinka lilla stjärna
SÅ, ännu ett barn har invigts i den kristna gemenskapen :)
Jag och Pär men dessvärre inte Herman, han var trött på att bli fotad.

1 kommentar:

  1. Herman, då mådde du som bäst, ute i regnet med gåstolen! Kan inte varit lätt för dig att ta dig ända ut där och väl på plats blir du hämtad. Så är det att vara liten ingen förstår att även små sötnosar behöver lite lugn och ro!
    Ses vi sen på lekis??? Abbe kommer nog också med!

    SvaraRadera