onsdag 15 september 2010

Bra söndag, crappy måndag

I söndags visade sig skåne från sin allra bästa sida. Det var PERFEKT väder (tycker jag som inte gillar när det är för varmt). Vi satte Herman i cykelvagnen och åkte till Märtas och köpte mackor, sen cyklade vi ner till havet och satte oss på Kämpingekiosken som var stängd. Det är nog vårt favoritställe här nere, där är sjukt fin utsikt och jättemysig uteservering (om man står ut med det spartanska). Nästa fina dag ska vi cykla ner dit och äta smörrebröd, det har de nämligen.
Pär tog givetvis en tonfiskmacka på Märtas, det är den han väljer VARJE gång. God faktiskt men han har ju ingen aning om ifall det finns andra goda.
Jag och Herman står framför uteserveringen, det är det här man blickar ut över.
Tittar man lite mer åt vänster ser man det här, det är inte varje dag man har turen att se Pär och Herman men havet är där var dag.
Herman njuter på en filt

Och snackar lite med sin morsa!

Måndagen var som sagt inte lika underbar. Vi upptäckte loppor på den ena av våra katter och har nu vänt ut och in på hela huset. Inga bilder togs under denna sorgens dag. Gårdagen gick till att tvätta alla textilier samt för mig att jobba lite i pauserna. Mamma hjälpte mig med Herman, hon är snäll hon!

Nu gnäller Herman så mycket så att snart spricker taket, jag tror jag ska ta mig en dusch med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar