torsdag 23 september 2010

Com hem - vilket jävla skämt!!!

Nu är jag så jäääävla irriterad! I vår förra bostad hade vi com hem men det finns inte här så vi har avslutat det abbonemanget. Nu har jag precis lagt på luren med en tjej på deras kundtjänst som kanske var det absolut dummaste jag har pratat med. Samtalet började med att jag fick knappa in mitt kundnummer. Väl framme hos henne så var det givetvis borta.

Hon: kan jag få ditt kundnummer eller personnummer?!
Jag: 2684..
Hon avbryter: är det kund eller personnummer
Jag: kundnummer, jag är inte född 1926 (månad 84 men det sa jag inte)
Hon: nä, hrmm
Jag: jag avslutade mitt abbonemang i somras och sep skulle vara sista månaden men nu har jag fått en faktura till
Hon: ja, du avslutade i juni så då ska du betala tre månader till
Jag: ja, det har jag ju gjort, juli, aug
Hon avbryter: amen lyssna här, du ska betala tre månader efter den månaden
Jag: jag förstår men den här fakturan avser oktober och då blir det fyra månader
Hon: nej, du ska betala för tre
Jag: mm, men det blir fyra
Hon räknar tyst för sig själv
Hon: amen vänta lite då (är borta typ 4 minuter)
Hon: du sa upp det i jun, eller om jag säger såhär. Du sa upp det 2010-07-01
Jag: jaha, alltså i juli
Hon: ja
Jag: så då måste jag betala 550 kr för att jag ringde en dag försent?
Hon: ja
Jag: men då tänker jag inte betala kortavgift för 6 månader
Hon: vänta (är borta 2 minuter). Jag kan minska så du bara behöver betala för okt.
Jag blir trött och ber henne koppla mig till kundtjänst för abbonemang varpå hon blir nästan gråtfärdig och säger:
Men det här är kundtjänst och nu har jag till och med minskat din faktura. Nu är det då meningen att jag ska känna tacksamhet för att jag bara betalar för den tiden jag har kvar mitt kort istället för att känna mig lurad över att jag överhuvudtaget ska betala för oktober.
Jag: det här känns ganska stelbent och inte speciellt kundorienterat. Kan du koppla mig till någon annan
Hon: nä, jag kan inte det och nu har jag verkligen gjort allt jag kan
Jag: nähä, tack för det då

Sen la jag på, chockad över hennes låga intellekt och com hems syn på sina kunder.

Är så sugen på att ringa igen!



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: