söndag 5 september 2010

En söndag i Luthers tecken

Idag har vi varit sjukt produktiva! Vi började vår dag med att fylla oss med kaffe. Sen kom mamma och pappa för att hjälpa oss. Jag och mamma stapla det sista lasset ved som vi hämtade hos dem igår.
Herman inspekterar
Sista lasset inklusive två säckar med småstickor att tända med

Pär och pappa målade skortstenen, den blev riktigt fin, ser ut som ny!
Efter det skövlade de träd i hela trädgården. Vi blev av med tre döda träd, några buskar samt att vi tog bort mycket småstickor på de stora träden
Pär har även målat "spismattan" som var både sliten och hade massa golvfärg på sig. Jag och mamma städade hela huset samt hängde tvätt.
Efter en sån dag var vi värda en middag på Nama! Vi åt deras underbara buffé.
Pappa med Hermis
Jag och mamms
Pär, Herman och pappa

Nu är det slut med slitet och det lutheranska för den här helgen. Nu väntar tv-häng och seriöst slappande!

2 kommentarer:

  1. Duktiga ni har varit!!
    Har tappat min tele sa har inte kunnat fa tag i dig ja ja har kunnat ringa fran rebecca men vi har haft sjukt mycket innan dopet men idag ar vi lediga sa ring oss om du vill hanga i stan lite!! Puss

    SvaraRadera
  2. Wow... snacka om att vi ligger back. Jag fick värsta städångesten. Vårt hus är kaos och vi skall ha dop på lördag. Jag får väl ta och hugga i trots att det hade varit nice att softa nu när Nova är på dagis och Sola sover sin förmiddagslur. Kram

    SvaraRadera