måndag 7 juni 2010

Vilken helg!

Jag är tillbaka i Malmö efter en helt fantastisk helg i Åhus!!! Festen började på fredagen. Då hade brudparet bjudit familj och bröllopsfölje på middag i deras sommarstuga. Det var enormt trivsamt och vi fick tillfälle att hänga ut lite på allvar. Ibland blir det stressigt på bröllop tycker jag och man lämnar med en känsla av att inte ha hunnit med riktigt. Här fick vi chans att verkligen umgås lite. Kvällen avslutades på den lokala puben där vi mötte upp med flera andra bröllopsgäster. Efter det sov alla vi tärnor tillsammans med Elin i stugan. Helt underbart! Jag och Elin delade säng och låg uppe halva natten och pratade om morgondagen.
Elin och Björn hälsar välkomna
Pär & Philip

På lördag morgon gick vi upp tidigt och åt frukost länge, sen kom kom de som skulle fixa till oss. Två tjejer gjorde iordning alla tränorna. Elin blev tillfixad av Alex i håret och en annan tjej kom och gjorde smink. Detta resulterade i världens vackraste brud!! Hon såg ut som en filmstjärna från 40-talet.
Elin tar igen sig efter frulle
Mickan blir fixad
Fia blev fixad

Vigseln var otroligt fin! En som heter Nisse Bergstrand och som jag tippar blir nya Tommy Körberg sjöng och gjorde det så bra så hela kyrkan brast ut i applåder. Det var faktiskt första gången jag varit med om det, äntligen säger jag bara!!
Brudparet kommer
Riskastning
Bruden och nästan alla tärnorna, vi var så många så jag har inte en bild där alla syns
Här kan den uppmärksamme skymta mina fab skor!
Jag och Pärta

Middagen var i tält i Björns föräldrars trädgård och allt var så sjukt fint fixat. Där fanns bland annat en ostbuffé som är det absolut mest fantastiska jag har sett. Bland annat fanns där en Gruyere som vägde över 10 kg. Efter middagen gick vi genom stan där det var facklor uppställda hela vägen ner till kanalen. Där fick vi åka snipa i ca 30 minuter till Ålaboden där det var dans natten lång och ett band på typ 7 pers som spelade balkanmusik.

Nu är jag helt slut efter helgens bravader...

2 kommentarer:

  1. Äntligen lite bilder från helgen.. jag har typ stalkat din blogg var 3:e min för att se om du uppdarat.. äntligen kan jag pusta ut.. Måste träffas snarast.. vill höra om typ ALLT!

    SvaraRadera
  2. Amen herregud har hört att bröllopet var helt fantastiskt på alla plan!
    Gud så fin Elin var och gud såååå snygg du var, himla fin i håret och klänning och allt.

    SvaraRadera