tisdag 15 juni 2010

Arbetande tjej och working girl

Jag vet att jag har varit världens sämsta blogger på sistone. Och ni vet ju vad som händer då; man tappar läsare...

I vilket fall så tycker jag att jag har en ganska bra ursäkt. Jag har nog aldrig jobbat så hårt i hela mitt liv. Förstår ni att vi har 115 kvadratmeter med massivt furutak som måste målas tre gånger minst. Som tur är tog Pär det högsta taket själv i söndags så fick jag ta mig an smårummen. Känns som vi aldrig kommer bli klara men innan midsommar flyttar vi in, så är det bara.

Inte nog med att vi målar. Igår packade jag och mamma hela dagen, sen satt jag och jobbade (med mitt vanliga jobb) till över 1 på natten. Oh my good vad jag är müde nu.

Den givna stjärnan i allt det här är Herman. Han är så snäll och duktig på att roa sig själv. Han har hållt humöret uppe hela tiden vilket är lite mer än vad man kan säga om hans föräldrar.

Jag har nog berättat tidigare att vi bor på Malmös gamla horgata. Vi har bott här i tre år och inte en enda gång har vi sett en prosti. Det närmsta jag har kommit var ett kastat paraply i leopard som eventuellt kunde vara en gammal slängd accessoar. Men, nu, i söndags, typ en vecka innan vi flyttar härifrån, då var det nåt som hade letat sig ut!! Givetvis kan jag inte vara säker men det såg verkligen ut som en hooker. Det var iallafall inga andra tjejer i 35-års åldern som flanerade här i högklackade guldskor, stay-ups och 2 dm lång kjol på söndag afton. Eftersom jag och Pär är sjuka i huvudet (mest Pär) så körde vi efter henne och försökte ta en bild. Jag förstår om ni inte ser några detaljer men ni kanske kan känna på helheten?

3 kommentarer:

  1. Varför ringde ni inte mig. Ni vet ju att jag älskar ju hookers ;)
    //E

    SvaraRadera
  2. Allt gick så fort men du var givetvis med mig i tanke!

    SvaraRadera