måndag 21 juni 2010

Inget särskilt

Ännu en dag i den här evighetslånga väntan på att kunna flytta in i huset. Pär har varit nere hela dagen och slipat golven. Igår var han nere ända till tolv på natten och slipade, sen tog han bussen hem... Han är så duktig min älskling!

Själv har jag varit och jobbat idag så Herman har varit med sin mormor. Det gick lika bra som vanligt, de gillar varandra de där två.

Vi har två katter som har bott hemma hos mina föräldrar ända sen vi började sälja lägenheten. Det ska bli väldigt roligt att få tillbaka dem nu när vi flyttar ner. Vi får se hur roligt de kommer tycka att det är, de har det väldigt bra hemma hos mina föräldrar. Deras granne har också katt, en hankatt. Han uppvaktar vår honkatt dagarna i ända och vår hankatt har fullt sjå med att hålla trädgården ren från den långhåriga rackaren. Döm om hans förvåning när han kom ut från huset idag och grannkatten satt med vår honkatt mitt i trädgården. Snacka om att ha misslyckats med att sätta sig i respekt! Vi trodde det skulle bli världens action med flygande hårtussar men de satt bara där och glodde på varandra och tittade bort om vartannat. Julia tittade bort hela tiden, svårt att säga om hon skämdes eller om hon var besviken över att de inte slogs om henne...

I övrigt saknar jag mina väninnor och deras barn, Känns som att jag inte har träffat dem på hundra år! Och utöver det så går vi och väntar på två små tjejer. Det ska komma en i Stockholm och en i Malmö vilken dag som helst. Kanske det kan bli framtida romanser för Hermando (som ju är en riktig ladykiller...).
Herman tar igen sig efter en hård dag med mormor
Tre katter glor på varandra, en under bordet, en till vänster och en mitt fram. Han under bordet är våldgästaren och hon till vänster är Julia, den besvikne/skamsne

2 kommentarer:

  1. Åh vad ni är flitiga! Kom hit istället och drick GT med oss vet ja!!! PRONTO!

    SvaraRadera
  2. ja verkligen flitiga!! Todd saknar sin Herman kompis låter han hälsa här :)

    SvaraRadera