torsdag 21 oktober 2010

Tips tack snälla!

Jag har ett litet problem som jag har googlat och haft mig angående. Herman vägrar ha täcke. Det har inte varit nåt problem innan men nu är han som en istapp när jag tar upp honom på morgonen. Händer och fötter givetvis men även benen, armarna och, värst av allt, blöjan.

Förra vintern hade han sovpåse men nu känns det lite elakt eftersom han rör sig så mycket och det borde begränsa honom.

Sockar har jag på honom och det hjälper lite. När jag googlade var det en tjej i USA som tipsade om Fleece pyjamas med fötter. Har googlat det men bara hittat en på en brittisk site.

Vet nån av er var man kan hitta en Fleece pyjamas eller vet att man kan snurra runt lika mycket i en sovpåse??

Vill ni inte skriva i kommentarsfältet så maila mig gärna på jojjan77@gmail.com

Tack, tack, tack på förhand!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Jag förstår vad du menar..Abbe vill inte heller ha täcke på sig, men har du provat med en filt?

    SvaraRadera
  2. Ja, de senaste nätterna. Det funkar rätt bra om man inte lägger det över fötterna utan bara kroppen. En dam på små hjärtan tyckte jag skulle köpa sovpåse, hon menade att de inte lider av att inte kunna röra sig på natten utan att det tvärtom kan vara bra. Känns lite märkligt tycker jag...

    SvaraRadera