måndag 4 oktober 2010

Aktiv dag

Idag har Herman haft roligt! Efter en seg start här hemma så gick vi till öppna förskolan med Martina och Peder. Där skulle det bakas äpplekaka. När vi kom förklarade pedagogen mycket tudligt att den skulle bakas av mammorna och barnen, inte av dem. Vi satte oss och lekte lite på mattan och utan att diskutera det sinsemellan så tänkte både jag och Martina att de äldre barnen ville baka kakan, herman och Peder kunde knappast få ut nåt av det. Tillslut kunde tanten inte hålla sig längre;
- ni får inte smaka av kakan om ni inte hjälper till!
Jag tror hon skrattade till efter som för att signalera att det bar ett skämt men det var det inte, det är jag ganska säker på. Vi skyndade snabbt dit och Martina svängde ihop en äpplekaka.

Jodå, så idag har man blivit uppläxad..

I vilket fall var där ganska många barn så sångstunden var nog rolig för småskitarna.

På kvällen gick vi och signade upp oss på formtoppen och provade att träna medan vi lämnade in de små på passning. Jag mådde lite dåligt, det var första gången jag lämnade Herman till någon han aldrig har träffat. När vi kom tillbaka efter ca 40 min träning så satt där typ världens lyckligaste barn. Herman va så inne i sitt så att han inte hörde när jag ropade på honom. De hade skött sig exemplariskt och tjejen som passade dem var verkligen världens gulligaste. Jag känner mig glad i hela kroppen över att det gick så bra, jag är alltid orolig över att Herman är blyg och inte så bra på att ta för sig men hon sa att han hade varit jätteglad och "snackat" i ett. Sjuuukt skönt att han klarade av att ta för sig lite. Det är nästan så att jag tar till lipen!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Du är sa söt jag orkar inte!!
    Duktiga ni är tjejer jag kämpar pa pa mitt hall!

    SvaraRadera