måndag 18 oktober 2010

Förmiddagsritual

De dagar då vi inte har bråttom iväg brukar jag och Herman ta god tid på oss i badrummet. Först duschar vi, Herman sitter då på en liten handduk på duschgolvet och leker med sina gummipirater. Han älskar att sitta där och plaska. Efter duschen virar jag in honom i en varm handduk, där får han ligga medan jag torkar. Sen smörjer jag in honom nu när höstkylan har anlänt med torr hy. Vi avslutar med hans favorit, tandborstning.


Myser i varm handduk


Borstar tänderna.

De dagar jag inte hinner så får han sitta utanför duschen och leka. Det avskyr han. När jag sätter på duschen skriker han av glädje och när jag går in utan att han får följa med börjar han gråta. Så sitter han där och skriker tills jag är klar.

Inte konstigt när jag tänker på det, han är fan på spa flera dagar i veckan. Bortskämd.

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. såå söt jag döör ! Han har inte visat några tecken ännu ? Jag var skitskraj när jag satt på ett lunchställe här nere ... jag kommer kanske bara kräka rakt ut tänkte jag.. men det hände inte. :) phew ..än sålänge.-

    SvaraRadera
  2. Jaa han är verkligen sööt!
    Jag tyckte att Peder hade tjuuggad till sig ordentligt när jag träffade honom igår, men inte ens i närheten av Herman! Vad är det ni göder dem med?

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Han ser faktiskt sjukt tjock ut. Tycker han har tjockat till sig lite i ansiktet och på magen men riktigt så här tjock är han nog inte.

    SvaraRadera