måndag 25 oktober 2010

Morgonreflektioner

- Tittade på Beck igår, verkligen gräsligt med män som slår kvinnor. Otroligt hemsk film. Utöver det är det fantamej inte klokt att vi har tittat på parlamentet och Beck var söndag i typ 10 år. Kan inte TV4 komma på nåt nytt? Mickan?!?
- Jag köpte inget godis men det gjorde inte så mycket eftersom det inte kom några barn och trick or treatade, vilket i sin tur kan bero på att det är nästa helg...
- Såg "så mycket bättre" i lördags. Jag har lite, lite smådissat det innan och tyckt att det tog lång tid för 4:an att kopiera stjärnor på slottet. Fick svälja alla sådana kommentarer i lördags när jag insåg att jag äääälskade det programmet. Shit vad jag är vanlig... Värst av allt är att jag gillade nog Di Levas låt bäst, rimmar illa med punkt nr 1.
- Jag och Hermis sov länge i morse, tills nu faktiskt. När jag kom in i vardagsrummet stod där ett ljus tänt i lyktan. Oops, det tände jag i går morse, ändå skönt att vi har huset kvar.
- Såg precis Svante springa förbi med en fågel i munnen. Kattaskrälle. Snart har han ätit upp varenda liten fin fågel på hela Näset. Vad ska fågelskådarna göra då?
-Känner att jag har fått vara ifred ganska länge, ser att Herman står framför spegeln i sin gåstol. Det förklarar saken.
- Kom att tänka på en komisk tjej som jag jobbade ihop med för många år sen. Hon var ihop med nån kille från Halmstad, fågelskådare. Hon var strålande glad en hel vecka för han skulle komma till helgen, vid fredag lunch förvandlades hon till ett åskmoln. Vad är det som har hänt undrade vi försiktigt, -Det var nån jävla sädesärla i Ystad, så han kommer inte, sa kollegan bittert.
- Slut på friden, Herman fick precis hela spegeln över sig. Tårar men ingen skada skedd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar