måndag 18 oktober 2010

Kräksjukan

Usch och fy, stackars, stackars mig!!! Jag fick kräksjukan i lördagsnatt. Väldigt märkligt, inga förvarnande tecken eller nåt. Behöver jag säga att jag låg som en död sill hela söndagen. Som tur var har varken Herman eller Pär känt nåt än. Pär var en riktig hjälte igår, jag fick ligga på locket hela dagen för även om min sista kräkfest var vid typ 11 på förmiddagen så är man rätt matt efteråt och han tog hand om allt här hemma (det vill säga Herman). Själv har jag bara läst Twilight. Ni vet väl att man ska göra nåt som man mår bra av när man mår illa? Jag har läst den tidigare givetvis men den får mig att må bra så det passade väl utmärkt igår.

Idag mår jag helt ok igen, lite matt men ingen fara på taket.

Utöver det vill jag bara berätta att Herman har sovit 3 hela nätter i sin egen säng. Fredag var ju som sagt gräslig, jag var väldigt arg på Pär då men nu måste jag nog ta tillbaka det. Skönt att han tog det för jag hade aldrig klarat det även om man kanske hade kunnat tro det när jag satt där i köket och lipade. Lördag och söndag har inte alls varit dramatiska. I lördags nattade jag, det tog tid men inga tårar. I går nattade Pär, då somnade han på typ 10 minuter utan välling och utan tårar, helt fantastiskt!! Samtliga 3 nätter har han sovit som en stock ända till 7 på morgonen. Tror han sover bättre i sin egen säng för hos oss vaknar han flera gånger per natt, det är nog för att det är lite för trångt. Man vågar aldrig ropa hej men är det så att han har accepterat sin egen säng igen så blir jag väldigt lycklig!

2 kommentarer:

  1. Också ska jag bara kommentera på detta inlägget oxå...
    Stackars dig! Fy farao..det är inte skoj. Tur att jag inte träffat dig/er på länge!!!

    SvaraRadera
  2. Ja du superrebban, inget ont som inte har nåt gott med sig ;)

    SvaraRadera