onsdag 3 november 2010

Lunch

Vi har precis ätit lunch här hemma. Herman åt Skagengryta med lax (en av hans absoluta favoriter) och en clementin till efterrätt. Kan även ha varit en mandarin elller en satsumas. Vem har koll på den skillnaden? Jag klipper klyftorna i småbitar som Herman tar sjäv, söt är han när han gör det och han älskar det verkligen. Är det för mycket med en hel clemmis för en sån liten skit?

Jag åt lite överbliven Chili con Carne från igår. Alltså mina komplimanger till mig själv, shit manhattan vad god den blev!!! Ibland lyckas jag som attans med min chili och ibland blir den astradig. Detta kan vara den godaste jag någonsin lyckats blanda ihop.

Jag skulle vilja passa på att rekommendera en ny app; ShapeUp heter den (en grön logga). Det är inte Pär som har gjort den men den kan vara värd att ladda ner ändå, dessutom är den gratis. Vad det går ut på är att kontrollera sitt matintag. Man börjar med att skriva in hur lång man är och vad man väger, sen vad man vill väga och hur mycket man vill gå ner per vecka. Sen fyller man i där allt man äter under sin dag och då kan man se om man äter en lagom balans mellan kolhydrater, fett och protein. Nästan all mat finns, helt sjukt faktiskt. Tror även man kan fylla i eventuell motion och då få avdrag för det. Har bara testat den en dag men den verkar bra!

Sen vill jag passa på att berätta att jag och Martina var och tränade igår med småttingarna på inlämning. Det gick väl sådär. 1,5 minuter på cross trainern hann vi med. Lagom faktiskt. Nu ska vi nog pausa ett tag för det är rätt irriterande när man har tagit sig dit och slösat en gång på sitt 20-kort. Nästa gång får de inte följa med.

Nedan ser ni Hermis med sin favvolek för tillfället. Stoppa klossar i bondgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar