torsdag 6 januari 2011

Jullovsaktiviteter

Hej där alla läsare!

Herman här, jag har fyllt ett och sånt här i jul så jag tyckte det var dags för mig att göra ett litet gästinlägg och berätta om allt ball jag har gjort här i jul:

Jag börjar med det viktigaste, jag har haft min tv-premiär! Här är jag då med på TV4:as julmorgon. Kristin Caspersen blev helt blown away av min skönhet och stammade mest. Dessutom hade pappa glömt skriva att det var från mig så familjen Jonsson-Green fick duga.

Igår var jag på min längsta resa hittills. Jag var i Halmstad och hälsade på mammas kusin, hon bor i Mexico i vanliga fall så det kändes väldigt högtidligt. Där hemma fanns även en liten mops som hette Denniz och en katt som hette Oscar. Katter är jag ju van vid så det var ingen större grej för mig men den där hunden, det var grejer det! Jag tycker inte själv att jag blev speciellt bra på den här bilden men den var den ende jag kunde hitta så den får duga.

Uj, här är jag tidigare idag. Jag har blivit otroligt duktig på att gå utmed möbler om jag får säga det själv. Nya byxor har jag på mig också, dom är mjuka och sköna och kan eventuellt bli en ny favorit.

Jag har även hunnit med att ha kalas, där bjöds det på tårta. Jag fyllde år men fick faktiskt ingen egen tallrik (konstigt, eller hur??) så jag fick passa på att tigga så fort någon satte sig i min närhet. Här uppvaktar jag Kristoffer.

och här tar jag och Peder oss an mamma.

På annandagen var Henry hos mig och lekte. Han var en rolig prick. Grym på att gå, jag ska bli lika bra snart, det är ett löfte!
Här sitter jag och smilar upp mig för kameran.
Och här har jag fått honom, nu kommer han ingenstans och jag kände för ett ögonblick att jag var i ett såkallat överläge.
Senare på annandagen åkte vi hem till Abbe och hans föräldrar. Där stannade vi i flera dagar och hade det bra. Abbes pappa Kalle var bra på att läsa sagor och bjuda på gröt. Här hade vi det bra!

På nyårsafton var vi hos morbror Jonas och moster Towe. När alla andra barn sov så passade jag på att vakna och ta mig en svängom med de vuxna. Det verkade som att det tyckte att det var roligt för alla dansade och tjoade och tjimmade.

Här, i mammas famn, har jag spenderat rätt mycket tid. Det känns oftast väldigt bra att vara där och ibland kan jag bli riktigt arg om hon inte fattar att jag vill vara just där och ingen annan stans.

På julafton gjorde vi glögg som brann ute i mormor och morfars växthus. Det var spännande och mysigt.

Jag fick varm choklad för första gången, det var inte helt fel utan nog det godaste jag har druckit.

På juldagen var vi en sväng hos Filippa och Didrik. Här har vi Filippa, hon är lite äldre än jag och rätt snygg.

Här är jag och Didrik. Vi är födda samma år, han i januari och jag i slutet på december som bekant. Just nu kanske han är lite större och kan lite mer än jag men det ska nog jämna ut sig. Didrik och Filippa är barn till min gudmor så vi kommer nog alltid att ha ett speciellt band.
Ok, tack för mig. Om det var lite rörig ordning på fotona så får jag skylla på Blogger. Jag får inget grepp alls om det här men jag har en känsla av att ni är rätt smarta och kommer fatta ändå.

Chip och hej!!

3 kommentarer:

  1. Fina inlägg Johanna & Herman!! Cup cake sugna??

    SvaraRadera
  2. oj vad mycket, när är det vardag igen så man får plats i schemat??

    SvaraRadera
  3. Hoppas snart ... jag saknar mina Canasta Buddies!

    SvaraRadera